Irland

Vid 16-tiden i torsdags kom Bambi och K och hämtade mig i den röda racerbilen...
Vi påbörjade våran roadtrip till Skavsta flygplats.
Första stoppet var, som alltid, Hassletappen. Konstigt att man aldrig kan hinna längre än dit
innan nån ska ha kaffe eller gå på toa eller nåt... Själv köper jag jämt kaffe och glass :)
Mmmm glass *dregglar*.
I bilen spelades det rätt blandad musik, min musik... K såg lite svimmfärdig ut emellanåt.

Väl framme på flygplatsen skulle jag köpa en macka och 3 kaffe. Kalaset gick på 133 spänn!!
Trodde kassakillen skämtade med mig.. Men icke då.
Bambi och K följde mig så långt det bara var möjligt på flygplatsen, och tur var nog det...
Jag har inte alla rullatorer i trapphuset jämt direkt när jag ska göra saker.
Hade bara med mig ett stort handbagage, tänkte att det var fiffigt att ha med sig schampoo
och balsam mm i väskan men det tyckte inte kontrollanten som började rota i min väska och
tog allt som var flytande... Fast inte Kalles Kaviartuberna som jag hade med mig till Magnufs
stora förtjusning.

Jag irrade bort mig till gaten och satte mig snällt på en stol och väntade tills jag fick gå ombord.
Flygresan gick bra. Tog bara lite över 2 timmar. Jag satt brevid 2 trevliga tjejer från Gotland.
Och när jag inte pratade med dom så läste jag i min kära VeckoRevyn :)
Poooff, flygplanet skakade till, och jag insåg att jag hade landat.

Letade upp en buss som tog mig in till Dublin. Väntade nån minut och sen ser jag honom.
En glad och sprudlande Magnuf som kommer skuttande över gatan. Wieee Bamsekram.
Vi går en liten bit och kommer strax fram till en röd dörr som tar oss upp till hans lägenhet.
Lägenheten kallas för Fjället, och jag förstog rätt snabbt varför. Den påminnde väldigt om en fjällstuga.
Vi pratar lite och booom, jag stensomnar.

Vaknar på fredagen, får frukost. Solen skiner ute och vi beger oss ut till shoppinggatan.
Höll mig dock väldigt lugn och shoppade bara en tröja.
Efter att ha gått i affärer ett tag så gick vi till en fin liten park där vi kollade på fåglarna :)
Och på allt folk... Satt ner i gräset och det kändes verkligen som vår.
På kvällen gick vi till en pub som en jobbarkompis till Magnuf hade hyrt för att ha födelsedags-fest
där. Var mest danskar där, men dom var trevliga ändå :D

På lördagen så åkte vi till en kuststad, Brey, tillsammans med Magnufs rumskompis Micke och en tysk kille vid namn Toby.
Köpte årets första mjukglass och satt på stenarna och kollade ut mot havet och på några som såg ut som en
bunt nybörjardykare. Sen såg jag ett stort högt berg och skrattade lite för mig själv och tänkte på idioterna som
klättrade upp där. Efter att vi ätit upp glassarna så gick vid längst havet. Vi traskar på och efter en liten stund så
inser jag att vi är på väg mot det höga berget.. Jösses... Jag hade ju stövlar med klack på mig.
Efter många svordommar och svett på ryggen så är jag äntligen på toppen.  Puh. Kollar lite ut mot havet som nu verkar
vara överallt, tar lite kort. Sätter mig ner på en sten och tar en välförtjänst cigarett och pustar ut för att jag klarade det.
Sen dags att gå ner igen... Att leka bergsget i högklackade stövlar är inget jag rekomenderar.

Väl nere så gick vi till en resturang och åt mat. Sen strövade vi omkring i Brey och kikade läget. Gick in på en pub så
dom törstiga killarna kunde köpa var sin Guiness. Jag höll mig givetvis till min älskade Cola. Tror inte dom var
vana vid att nån dricker Cola på dom där pubarna för tyckte nog allt att servitörerna kollade lite konstigt på mig.
Väl hemma i Dublin igen var tanken att vi skulle på en fest men jag var superrolig och blev trött så vi stannade hemma
och umgicks och kollade på film. Nu kommer jag inte ihåg vad filmen handlade om men den var rätt skoj har jag för mig :) Började sen kolla på ett NCIS avsnitt men efter att Magnuf puttat på mig 10 gånger för att jag somnat så gick vi och la oss.

Söndag och hemfärd. Packade ner alla min saker, trodde jag. Fiffig som jag är så tyckte jag att det var smart att lämna kvar mobilladdaren på Irland. Men snälla M har lovat att skicka den till mig.
Tog en buss till flygplatsen, frågade mig fram och kom tillslut till gaten. Väntade snällt och gick sen ombord på planet
som tog mig hem. Gick av planet och mötte upp älsklingen som körde mig hem till Mariestad. Borta bra men hemma bäst. Tack Magnuf och ni andra för en mycket bra och trevlig helg!

Kort har jag tänkt ladda upp förhoppningsvis ikväll eller imorgon!

puss&kram // åsa the one and only


Kommentarer
Postat av: Magnuf

Åh söt :D Gillar att du skryter för alla om din resa hit. Men "En glad och sprudlande Magnuf som kommer skuttande över gatan", kunde du inte beskrivit mej lite mindre bögigt? :P Topp 3 bra helger var det iaf, fick en väldans massa hemlängtan efter att du åkt men nu är det faktiskt inte så långt kvar förrän jag kommer hem och hälsar på. Mobilladdaren är i postens händer nu så borde dyka upp i veckan. Puss!

2009-04-10 @ 09:31:08
URL: http://lappri.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0