Poeten

Efter att ha varit sjuk i 2 dagar så har jag äntligen läst klart Michael Connellys bok Poeten.
Den var riktigt bra och spännande.
Allt är verkligen inte som man tror...
Rekomenderas.

Hittade denna beskrivning på nätet om boken:



När kriminalreportern Jack McEvoy för beskedet att brodern, mordutredaren Sean, begått självmord blir han misstänksam: självmordsmeddelandet ''bortom tid, bortom rymd'' är inte Seans stil och visar sig vare ett citat ur en av Edgar Allan Poes dikter. När Jack sedan upptäcker att flera andra polisers självmordsmeddelanden liknar broderns, uppenbarar sig ett skrämmande mönster - han är en seriemördare på spåren! FBI kopplas in i en hisnande jakt på Poeten, en mer gäckande gestalt än man någonsin vågat tro.

Utdrag ur boken:
Döden är mitt område. Jag lever på den. Jag gör mig ett namn på den. Jag behandlar den med samma engagemang och noggranhet som en begravningsentrepenör - allvarlig och deltagande när jag möter de sörjande, en skicklig yrkesman när jag är ensam. Mitt hemliga recept för att handskas med döden har alltid varit att hålla den på armslängds avstånd. Att inte låta den andas en i ansiktet. Men receptet hjälpte mig inte.




Kommentarer
Postat av: TheOfficialBarbieGirl

Hade du en fråga kring tävlingen eller bara vill läsa några frågor kring tävlingen?



Här har du en länk där du kan läsa frågor kring min tävling: http://theofficialbarbiegirl.blogg.se/2010/february/veckans-blogg-fragor.html



Tack på förhand! :)

2010-02-03 @ 20:15:56
URL: http://theofficialbarbiegirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0