Hornborgarsjön

Passade på att göra en vårutflykt med familjen i söndags när det var så soligt och fint  väder ute.
Vi åkte till Hornborgarsjön.
Redan på vägen dit så slog det mig vad jag hade gått med på att göra, jag är ju inte ett dugg intresserad av fåglar.
Försökte desperat och utan någon som helst framgång få pappa att svänga vänster och åka till Silverfallen istället.
Men mamma, som var fast besluten att fotografera fåglar, fick som  hon ville och besviket såg jag bilen åka rakt fram.
Väl framme så höll jag på och törsta ihjäl, så jag gick med raska steg till kafét och köpte en isglass.. Ananas split, jammi.

Vi vandrade vidare och kollade på lite fåglar. Jag kollade mest på två grodor som parade sig. Dom kunde väl gått undan lite kan man ju tycka. Var dessutom 3 grodor ett tag. Horny....
Sen dags för saft och äggmacka. Äntligen, jag var ju så törstig. Svepte nog 5 muggar direkt. Var inte så mkt saft kvar sen så syrran var mindre glad. Jag var mer törstig men fick inte mer för saften var slut :( Lite småsur och trött bestämde jag mig för att sova middag medans övriga familjemedlemmar gick en sväng och kollade på mer fåglar.

På hemvägen så stannade vi till och kollade på långhåriga kossor. Anna stog desperat och viftade med en torr grästuva, som om kossan skulle vilja ha den liksom, i hopp om att nån ko skulle komma närma. Men icke då. Men fick några kort på dom iaf. Söta så...

puss&kram // Å





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0